fredag 14 oktober 2011

Förberedelse

Kvällen domineras av förberedelser för morgondagens älgjakt. Innan dess hade Britta och PO besökt oss på en fika. Jag tror att dom i första hand kom för att hälsa på Tessa. Nåja vi fick också vara med på ett hörn.

Pontus tänkte också komma förbi när han kom från Luleå, men tyckte det blev lite sent så han åkte direkt hem.

Förresten, innan jag slutar för idag måste jag avreagera mig lite. Det var så att vi för två dagar sedan var på Coop i Boden och handlade. Vi köpte då en bit ost, Herrgtårdsost 28%. Enligt skylten ovanför ostdisken var priset 69:90/kg. Bra pris tyckte vi och tog en bit.  När vi kom hem och tittade på kvittot så hade vi betalt 92:-/kg. När vi nu idag åkte till Boden igen så tog vi med kvittot och tänkte att vi skulle få en rättelse.

Jag fick tag på en personal och påpekade det felaktiga. Döm om min förvåning när det visade sig att det var jag som hade "fel". Det var nämligen så att den stora skylten ovanför inte gällde den ca 2 hg lättare biten som vi tagit. Våran bit vägde drygt 500 gram medan det man kallade storbit och låg alldeles intill vägde drygt 700 gram. När jag påpekade det olämpliga i marknadsföringen fick jag ingen som helst förståelse från den personal jag pratade med. Hon menade att man fick lov att läsa dom små prisskyltarna på kanten av kyldisken. Då kan man ju fråga sig varför man har den stora skylten med det billigare priset. Då borde man i konsekvensens namn även sätta en stor skylt även för det högre priset. Tilläggas kan att etiketten på ostarna var identiska. Fy skäms Coop i Boden.

Inga kommentarer: