torsdag 27 oktober 2011

Modemproblem, m.m.

Jag har den senaste tiden haft lite problem med mitt modem och har därför fått ligga lite lågt med bloggandet. Det var nämligen så att mitt modem som jag haft säkert i 10 år ballade ur härom dagen. Jag ringde då Telias support och talade om mitt problem. Vi får nämligen fiberkabel om några veckor varför jag tyckte det var onödigt att skaffa ett nytt modem innan detta var klart. En mycket hjälpsam support erbjöd först att han skulle ordna fram det modem som jag då ändock ska ha. Tyvärr visade det sig att detta inte gick att göra i förväg.

Hur gör vi då? Ja, säger han då gör vi på det sättet att vi bjuder dig på ett mobilt bredband och gratis uppkoppling i två veckor. De kallar jag för god service. Heder åt Telia och den kille som ordnade detta. Bara att åka in till en Teliabutik i Örebro och hämta grejerna. De har jag gjort och nu kan bloggandet och surfandet fortsätta.

Veckan har annars bestått av svampplockning och service av bilen inför besiktningen den 15 november.

Inga kommentarer: