torsdag 24 november 2011

Diverse

En del har man väl gjort sedan senaste inlägget, dock inga större saker. Jag kan nämna ett par saker förutom de dagliga rutinerna med motion etc.
I lördags besökte jag Conventum i Örebro där man arrangerade en öl och wiskyfestival med många besökare. Man räknade i förhandskalkylerna med 8000 besökare på två dagar. Där stannade jag ett par timmar och smakade på olika sorter. Inte mer än att jag kunde gå stadigt därifrån efter ett par timmar. Sedan efter några dagar fick jag ett mejl som talade om att jag vunnit ett 5 liters ekfat i samband med festivalen. De var nämligen så att jag hade angett en ölsort och en wiskysort som jag smakat och tyckte bäst om. Jag var lite patriot och valde norawiskyn, som inte tillverkas i Nora ännu, men finns på Systembolaget. Ölsorten som jag skrev hette Gransus och kom från ett närkebryggeri.
Apropå ekfatet så var de fyllt----med luft.
I måndags den 21:a började vi med styckning av en jäkla massa älgkött och därefter uppvaktade vi Mattias på hans 21-årsdag. Pojken börjar bli stor även när det gäller åldern.
Sen är det bara att förbereda 1:a advent och vänta på snö och jultomte. Hej så länge.

Inga kommentarer: