fredag 4 november 2011

Veckan som gått.

Då kan man summera ytterligare en vecka i sitt liv. Jag ska försöka beskriva några händelser eller andra saker som man fastnat för under den gångna veckan.

När det gäller lite mer värdsliga saker så är det väl främst farserna med Grekland och Saab inblandade fast på olika håll, men ändå kanske i slutändan med ett samband. Hur menar jag då? Jo, men visst är det så när man ser att det är en diktatur och samma diktatur som ska rädda både Grekland och Saab.

Nästa sak som man fastnat för är också något av en fars, men mycket tragisk. Jag tänker på det stackars par från Sandviken som drabbades så hårt av först sociala myndigheter och sedan även av rättsväsendet. Både socialen och främst åklagaren betedde sig på ett högst oproffsigt sätt. Om allt detta finns det mycket att skriva, men jag stannar där tills vidare.

 Sen, idag på fredag, när jag slår på TV:n och tittar på morgonnyheterna halvsju hör jag att det varit någon form av skottlossning utanför Boden, rubricerat som mordförsök. Senare under dagen visade det sig att den drabbade var en ungdomsbekant, som jag bl.a. spelat ishockey med. Allt gick bra, tack och lov, utan fysiska skador.

De var lite av den gångna veckan.

Inga kommentarer: