torsdag 3 november 2011

Vad ska man skriva om en dag som idag?

Man får väl börja med vädret. Mulet, som vanligt, men mycket varmt för årstiden, cirka 10 grader. Vi började dagen med en promenad på drygt en och en halv timme. Efter promenaden blev det till att gå upp till bussen för att möta Emma som kom och hälsade på eftersom dom har höstlov i skolan.

Emma bakade en kaka, som vi skulle ha till efterrätt vid middagen, som kom att bestå av älgstek med potatisgratäng och ett vinglas. Middagen liksom efterrätten smakade utmärkt.

Undert dagen pratade jag också i telefon med mina systrar och min son. Allt var väl.

Jag hade också ett samtal med Boxers kundtjänst ang. en faktura och uppsägningen av abonnemanget. Döm om  min förvåning när man påstod att  jag i samband med uppsägningen den 26 oktober beställt något som kallas för TV4-paket. Jag hävdade att jag inte hade beställt något sådant abonnenmang och att jag överhuvudtaget inte hade en aning om vad ett sådant paket innebar.

Efter att jag pratat med två olika personer och den senare pratat med sin chef så annulerades "beställningen". Man menade att det kunde rymmas inom ångertiden.

Frågan man ställer sig är om det var ett försök till en försäljningskupp eller någon form av missförstånd eller feltryckning på någon knapp? Något svar lär man inte få på den frågan.

Inga kommentarer: