måndag 15 december 2014

Rosanna Dinamarca=omogen.

Ytterligare ett bevis på denna persons omogenhet. Tidigare i höst uppträdde Dinamarca (V) med en t-shirt, med texten, SD=rasist. Jag har tagit upp detta beteende i ett tidigare blogginlägg. Nu kommer ytterligare ett beteende från Dinamarcas sida, som visar att hon inte är mogen sin uppgift i riksdagen.

Vad jag här syftar på är när hon den 15 december gick upp i riksdagens talarstol för att hålla ett anförande. Ett anförande i riksdagen ska inledas med, "herr talman" eller "fru talman". Vid detta tillfälle jag nu avser satt Björn Söder (SD) som talman. Dinamarca inledde nu sitt anförande utan, "herr talman" och tillrättavisades helt riktigt av talmannen varpå Dinamarca yttrar, "du är inte min talman".

Var finns respekten för demokratin när man uppträder på detta sätt i Sveriges Riksdag? Ska vi verkligen avlöna riksdagsmän med så dåligt omdöme och som uppträder så ohyfsat?

Jag inser ju att Dinamarca nu tog chansen att åter bete sig ohyfsat efter att Söder gjort ett uttalande om vilka han anser vara och inte vara svenskar. Jag håller med om att Söders uttalande är i högsta grad märkligt och stötande, men de måste man då bemöta på ett sakligt och moget sätt i debatt. När ska de politiker utanför (SD), ingen nämnd och ingen glömd, inse att man måste debattera med det tredje största partiet i Riksdagen och inte hela tiden försöka tiga ihjäl saker och ting. Fattar man inte att SD:s vågmästarroll kommer att utnyttjas till max. Tänk på att tiden håller på att rinna ut och då kan det vara för sent.

Inga kommentarer: