torsdag 23 februari 2012

Snusmumrik

Som rubriken antyder handlar detta inlägg om snus. I morse upptäckte Gunilla något konstigt på vardagsrumsfönstret. När vi tittade lite närmare kunde vi konstatera att någon lyckats med att kleta fast två portioner påssnus på yttersidan av fönstret. Jag vet inte säkert när snusen kan ha kommit dit, men jag vet att jag igår kväll såg något på fönstret. Jag trodde då att det var någon spegling från en blomma på insidan. Snusbussarna satt fast på varandra. Ja, vad är det för konstigt med de då annat än att det är ett snus(kigt) tilltag. Jo, det är nämligen så att från markplanet och upp till där snusbussen satt är det 3,5 meter. Då kan man fundera hur snusen kan ha hamnat där. Snuspåsarna torde ha haft en god vidhäftningsförmåga eftersom det igår kväll och under natten rengnade och blåste mot fönstret.
Jag har faktiskt funderingar på att gå och köpa en snusdosa för första gången på flera år och sedan testa att blöta upp två portionspåsar och försöka kasta fast dom på fönstret. Vi får väl se. Nä, nu får det vara slut på snusprat. Jag får väl återkomma i ärendet om jag gjort testen.

Inga kommentarer: