måndag 5 mars 2012

Ytterligare en utmaning

Vad har jag gjort för ont? För en tid sedan skrev jag och berättade om att jag utmanats att åka cykelvasan. Nu har det hänt igen. I helgen fick jag en utmaning att åka Vasaloppet på skidor av en 20-årig yngling vid namn August. Till saken hör att han vill vänta två år för att hinna "lära" sig åka skidor. Sen hoppas han väl att åldern ska ta ut sin rätt för min del och därmed inte behöva känna nesan att ta stryk. Vi får väl se.

Idag har jag, som vanligt när det är måndag, varit till NVC och gymtränat. Så passa er grabbar. Jag har börjat anpassa träningen både för cykel och skidor. Apropå cykel så åkte jag cykel till vårdcentralen och när jag kom ut därifrån och hoppade på cykeln så visade det sig att det var punktering på bakdäcket. Vad gör man då? Leder cykeln hem och lagar punkteringen. Nä, tänkte jag inte den här gången. Jag gick till cykelhandlaren i Nora. Lämnade in cykeln och bad att man skulle byta däck och slang till ett pris av 420 kronor. Snart lika dyrt som att byta ett bildäck, men, "de var de värt". Under tiden kunde jag avnjuta ett fika mittemot.

Tänk vad många saker jag hann med under förmiddagen. Jag var också in på polisstationen och pratade om den skadegörelse vi hade på våran parkering i helgen. Jag fick då veta att det förekommit flera skadegörel-
ser och bilstölder i Nora under helgen. "Taggen" 2C, som var ritat på bilarna på vår parkering finns en ägare till. Han är också dömd i Örebro. Man har dock uppfattningen att det är någon gruppering som använder sig av den "taggen". De kan också ibland vara så att någon "stjäl" 2C för att ställa till det för de som äger den.

Inga kommentarer: