torsdag 15 mars 2012

Snö så långt man kan se

Jag kom hit upp till Boden igår onsdag med tåg och hämtades av Pontus på Boden C. Tåget var en timme försenat. De kunde man stå ut med. Tågresan var för övrigt ganska bra, med inte så mycket folk. Jag hade en tvåstolsplats för mig själv.

Ja, nu är det bara att ladda för festen imorgon och se vad den kommer att ge. Vissa f.d. kolleger har man kanske inte sett på 20-30 år och  dom har säkert förändrats en del. "Själv ser man ju likadan ut, tror man". Jag får väl skriva några rader efter festen och berätta lite. De kanske inte är intressant för någon annan, men jag kan ju ha det själv som en minnesanteckning om man någon gång ska skriva memoarer. Nä, jag skojar bara.

Angående rubriken så kan jag nämna att det var länge sedan jag såg så mycket snö. När man sitter inne här hos Pontus så är snönivån upp på halva fönstret eftersom det också rasat från taket. Plogkarmarna i området är en och en halv till två meter höga. Detta trots att det varit en del töväder på sistonen och därmed slagit ihop snön. Lite skillnad mot i Nora där det inte finns ett snökorn och tulpanlökarna börjat titta upp. Snödropparna har också visat sig.

Tack för denna gång.

Inga kommentarer: