måndag 5 mars 2012

Kommunfullmäktigemöte

Igår kväll besökte jag kommunfullmäktigemöte i Nora för första gången. Efter det politiska kaos som varit rådande och kanske fortsätter i Nora tyckte jag att det kunde vara intressant med ett besök. Jag måste säga att om det politiska läget har varit något oklart så blev de inte mycket klarare med detta besök. Jag tror att man måste närvara vid ytterligare något möte för att kunna bilda sig en korrekt uppfattning. Den första känslan är väl att det nybildade Norapartiet går ganska kompromisslöst fram. På gott eller ont får väl framtiden utvisa. Ibland får man känslan att dom uppfattas, som någonting som katten har släpat in. Den som lever får se.
Nu stannade jag bara kvar till kl. åtta eftersom jag tyckte det var intressantare med fotboll. Sverige mot Kroatien, genrep inför Em ville jag inte missa. Tur var väl de eftersom Sverige gjorde en alldeles briljant match. Faktiskt en av de mer underhållande matcherna på länge jag sett Sverige spela.

När man läser detta inlägg kan man tro att fullmäktige hade sammanträde en söndag kväll. Så är inte fallet. I går kväll ska vara onsdagen den 29 februari och inget annat. Det blev fel genom att inlägget inte publicer-
ades direkt. Så var det med detta,

Inga kommentarer: