lördag 17 mars 2012

Festen är över.

Så var festen jag åkte hit för avverkad. Dagen efter känns bra trots lite öl och vindrickande. Faktiskt en mycket trevlig fest med ett 60-tal deltagare, mest pensionerade arbetskamrater. De flesta pigga och krya trots ganska hög ålder. Många hade faktiskt passerat 80-årsstrecket och de absolut flesta över 65. Eftersom jag inte jobbat i distriktet sedan årsskiftet 1983-84 så var det nog alla jag träffat någon gång sedan dess. Många dock inte de senaste 20 åren.

Ja va gjorde vid då. Festen började med en fördring och en halvtimmes mingel innan det var dags att sätta sig till bords. Maten, som bestod av fläskfilè, wokade grönsaker, potatisgratäng och en utsökt sås. Allt mycket gott. Till efterrätt var det en tårtbit och kaffe. Efter middagen blev det naturligtvis en hel del prat om gamla tider och vad man sysslar med i dag efter pensioneringen. Det bjöds också på sång och musik av en tjej, som jag inte kommer ihåg namnet på. Jag vet att hon varit med i körslaget med Brolle. Även Anders Norman, en av tre festfixare, drog en låt. Anders deltog för övrigt också i körslaget.

I morse när jag vaknade klockan 06.00, pigg och nykter, föll ett lätt snöfall. Nu när detta skrivs, mitt på dagen, skiner solen

Pontus sitter och trampar på sin motionscykel just nu och därefter ämnar vi åka till Unbyn och kanske sedan åka ut på stan och äta lördagmiddag.

I morgon söndag finns inget särskilt på schemat utan dan får bli som den blir. Sedan på måndag blir det till att packa för att på eftermiddagen åka med Pontus till Luleå och därifrån ta en buss till Piteå för vidare färd till Öjebyn. Vi räknar sedan med att åka därifrån vid 5-tiden på tisdag morgon för färd mot Nora. Jag åker då med Britta och PO. Även Kelly finns med och ska återbördas till matte i Örebro.

Inga kommentarer: