fredag 9 mars 2012

Lugna veckan

Personligen har jag haft en lugn vecka. Lite förberedelser för resan norrut. Till veckan kommer jag att ta tåget norrut för den träff, som jag tidigare nämnt om. Nämligen med arbetskamrater i Boden sedan 60-70 och början på 80-talet. De ska bli trevligt.

Sen har jag varit ganska flitig med träning och motion under veckan. Förutom de dagliga hundpromenaderna så har jag besökt gymmet tre gånger denna vecka.

En sak som man inte kan undgå och som har varit en följetong under de senaste månaderna är kommunal-
politikernas lekstuga i Nora. Nu har Norapartiet sparkats ut från maktens korridorer. Sedan tidigare har KD lämnat skutan. Nu räknar M, C, Fp och MP med att kunna styra kommunen vidare i minoritet. Hur nu detta ska gå. Man trodde ju faktiskt att Norapartiet skulle vara bra för Nora. Men vad man bedrog sig. Tack och lov att man inte röstade på de partiet eftersom det visade sig att man inte var vuxen uppgiften.

Inga kommentarer: