torsdag 12 april 2012

Långsamma kvarnar

Rubriken syftar inte till några kvarnar som man använder till att mala mjöl, kaffe eller annat användbart för oss människor. I så fall skulle det nog bli brist på ett och annat. Nej detta gäller, i det här fallet, Länsstyrelsen i Örebro län.

Den 30 november 2010 skickade jag genom vår bostadsrättsförening in en överklagan på ett trafikärende gällande en gata vid vårt bostadsområde. Egentligen ett ganska enkelt ärende enligt mitt sätt att se det. När tiden rann iväg utan något besked från lsty ringde jag upp någon gång under sommaren 2011 och fick då beskedet att det nog skulle vara klart någon gång i augusti. Ingentig hördes emellertid.

Strax före påsk 2012 tog jag därför en telefonkontakt med lsty och fick då besked att handläggaren inte fanns på plats, men skulle återkomma efter helgen. När jag så den 11 april åter ringde fick jag beskedet att vederbörande var upptagen med möte hela daqen men skulle finnas på plats dagen därpå. Sagt och gjort bara att ringa igen. Nu fick jag äntligen prata med rätt handläggare. Jag la fram mitt ärende och han tyckte sig känna igen vad saken gällde. Nu kommer emellertid nästa problem. Han kommer inte in på sin dator och sitter hela tiden och klagar på hur trögt det är att koppla upp sig. Tydligen är det inte bara handläggarna som är tröga. Nu orkar jag inte längre lyssna på alla problem utan uppger namn och telefonnummer för att han ska kunna lämna besked senare. Vad senare innebär får framtiden utvisa. Ska vi tippa att april, maj och juni går och därpå blier det semestrar och därefter ska man försöka jobba ikapp och då kanske vi är framme i april 2013. Den som lever får se.

Jag lovar att återkomma med besked i min blogg så snart jag får veta något.

Inga kommentarer: