tisdag 24 januari 2012

Marcus

Igår kväll, den 23 januari, var det fest hos Marcus. Vi firade hans 23-årsdag med god mat och dryck till. Tänk vad åren går och alla blir vi äldre. Ju äldre man blir desto snabbare tycker man att det går mellan födelsedagarna.
Nog om detta. I helgen fick jag faktiskt en utmaning av just Marcus. Han utmanade mig att åka cykelvasan till sommaren. Varför ska alla utmana mig? Den frågan ställer jag mig eftersom det var samma sak med Vasaloppet på skidor. Då utmanades jag av en arbetskollega. Då vill jag bara säga, att jag antog utmaningen och åkte 5 år på raken medan denna kollega inte åkte en enda gång. Gissa om det blev tråkningar. Bara så du vet Marcus, vad som händer om du ballar ur. Då blir det jobbigt, kanske jobbigare än att ställa upp och plåga sig dessa nio mil under några timmar. Om jag själv hoppar av så kan jag ju alltid åbefropa åldersfaktorn.

Inga kommentarer: